|
Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Vytváření kresby ve 3DPodle metodiky PEGD24 se kresba v dokumentacích typu DSPSg a STS vytváří ve skutečné výšce, tj. ve 3D. Na této stránce jsou popsány postupy a doporučení pro vytváření kresby ve 3D. Body geodetického zaměření načítané do výkresu staveb DSPSg a STS se automaticky vytvářejí ve skutečné výšce. Při načítání kódovaného seznamu souřadnic je také veškerá kódovaná kresba vytvářena ve skutečné výšce.
Po změně souřadnice Z se bod přesune do odpovídající výšky.
Budete-li se při kreslení přichytávat na zaměřené body, bude kresba zakreslena ve výšce odpovídajícího bodu.
Popisy bodových objektů se vynášejí do stejné výšky jako popisovaný objekt. U úseček se vynášejí do výšky koncového bodu úsečky. U lomených čar se výška popisu přebírá ze souřadnice segmentu linie, podle kterého se nastavuje orientace popisu.
Přestože je možné v pohledech nastavit různé natočení (shora, zleva, zprava, zepředu, izo atd.), doporučujeme kreslit při natočení shora. Natočení pohledu definuje i natočení značek v uživatelských stylech čar (styly inž. sítí) a při kreslení v jiném natočení než shora by kresba nemusela být čitelná. Chybně natočené styly čar lze hromadně opravit pomocí funkce Natočit styl čáry pro pohled shora.
Při kreslení kót vztažených ke kresbě katastrální mapy, která je v nulové výšce, je nutné uzamknout souřadnici Z.
|