Klávesové zkratky na tomto webu - základní

Vytváření kresby ve 3D

Podle metodiky PEGD24 se kresba v dokumentacích typu DSPSg a STS vytváří ve skutečné výšce, tj. ve 3D. Na této stránce jsou popsány postupy a doporučení pro vytváření kresby ve 3D.

Body geodetického zaměření načítané do výkresu staveb DSPSg a STS se automaticky vytvářejí ve skutečné výšce. Při načítání kódovaného seznamu souřadnic je také veškerá kódovaná kresba vytvářena ve skutečné výšce.
 

EGD_NacteniBodu3D.mp4

Po změně souřadnice Z se bod přesune do odpovídající výšky.
 

EGD_ZmenaVysky3D.mp4

Budete-li se při kreslení přichytávat na zaměřené body, bude kresba zakreslena ve výšce odpovídajícího bodu.
 

EGD_Kresleni3D.mp4

Popisy bodových objektů se vynášejí do stejné výšky jako popisovaný objekt. U úseček se vynášejí do výšky koncového bodu úsečky. U lomených čar se výška popisu přebírá ze souřadnice segmentu linie, podle kterého se nastavuje orientace popisu.
 

EGD_Popisy3D.mp4

Přestože je možné v pohledech nastavit různé natočení (shora, zleva, zprava, zepředu, izo atd.), doporučujeme kreslit při natočení shora. Natočení pohledu definuje i natočení značek v uživatelských stylech čar (styly inž. sítí) a při kreslení v jiném natočení než shora by kresba nemusela být čitelná. Chybně natočené styly čar lze hromadně opravit pomocí funkce Natočit styl čáry pro pohled shora.
 

EGD_KresleniShora3D.mp4

Při kreslení kót vztažených ke kresbě katastrální mapy, která je v nulové výšce, je nutné uzamknout souřadnici Z.
 

EGD_Kotovani3D.mp4

Hromadné natáčení značek Rozlišení bodů na různé typy bodů

Vaše dotazy nebo připomínky k obsahu této stránky

Pozn.: Zadané údaje budou odeslány příslušným pracovníkům společnosti GISoft. Nebudou zobrazeny v textu stránky.

Jméno:

Příjmení:

E-mail:


Dotaz nebo připomínka:

© Copyright 1995-2025 GISoft